Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Lucrările pentru reconstrucția totală a Planșeului Unirii încep în 2025. Cum va fi afectat traficul rutier în zonă

Începe reconstrucția totală a Planșeului Unirii din București. Primăria Sectorului 4 a anunțat demararea proiectului, în valoare de 800 de milioane de lei, finanțați de Guvernul României, cât mai curând, la începutul anului 2025.

Contractul pentru realizarea proiectului tehnic și pentru execuția efectivă a lucrărilor, a fost semnat luni, odată cu ordinul de începere pentru activitățile de proiectare.

Planșeul Unirii este o construcție din beton, veche de aproape 100 de ani, care susține o mare parte din Piața Unirii și care, în momentul de față, conform expertizelor, este încadrată în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile.

Finanțarea lucrărilor este asigurată, încă de anul trecut, de către Guvernul României, care a alocat suma de aproximativ de 800 de milioane de lei, pentru refacerea Planșeului Unirii.

Ce presupune proiectul și cât vor dura lucrările

Potrivit documentelor, proiectanții și constructorii au la dispoziție 33 de luni pentru reconstrucția totală a Planșeului. Mai exact, 9 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, iar restul, de 24 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor de refacere, care vor începe în 2025, cât de curând posibil, în prima parte a anului.

Proiectul tehnic va viza înlocuirea structurii de beton existente (cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele Pasajului Unirii, ce acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa și care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență), cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița și care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut și anume:

• armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;

• grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;

• grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;

• beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;

• degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

Autoritățile transmit că încearcă să nu blocheze traficul rutier în zonă

Lucrările se vor realiza pe porțiuni, în etape, tocmai pentru a menține circulația auto și pietonală în zona Unirii și pentru a NU bloca centrul orașului.

Specialiștii trebuie să întocmească un Plan de Management al Traficului, care să permită, ulterior, execuția efectivă a lucrărilor de refacere a Planșeului Unirii în condiții optime, cu respectarea termenelor și a legislației în vigoare dar și a asigurării circulației auto și pietonale în zonă.

Planșeul Unirii are nevoie urgentă de consolidare

În luna noiembrie 2022, o echipă de specialiști din cadrul Universității Tehnice de Construcții București a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală atât a Planșeului Unirii, cât și a Pasajului Unirii.

Finalizate în luna ianuarie a anului 2023, expertizele au încadrat cele două obiective de infrastructură mai sus menționate în starea tehnică IV - nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare.

Planșeul Unirii, construcția din beton cu o lățime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele tunelului rutier, care acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa, a suferit modificări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență. Mai exact, în momentul de față, stâlpii de susținere ai planșeului sunt crăpați și fisurați, armăturile sunt corodate, rupte pe alocuri, iar din placa structurii sunt căzute bucăți întregi de beton. Mai mult, din cauza apei care trece pe sub planșeu, s-a creat mucegai, iar infiltrațiile au fisurat grinzile.

De asemenea, în baza contractului anterior menționat, vor fi proiectate și lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE