Guvernul strânge cureaua. De la limuzine cu șofer, la Dacia Duster tip pick-up. Șeful cancelariei lui Bolojan: „Am redus cheltuiala cu 90%”

Cancelaria prim-ministrului a închiriat, pentru trei luni, 17 autoutilitare Dacia Duster pick-up, destinate demnitarilor și angajaților din subordine. Contractul a fost semnat direct cu Grupul Dacia Renault, prin SEAP, și este valabil până la începutul anului viitor, cu o lună de grație.

Guvernul a renunțat astfel la vechiul contract cu RAAPPS pentru 30 de mașini cu șofer, considerat „păgubos”. Costul lunar a scăzut de la 850.000 de lei la 80.000 de lei. Spre comparație, oferta RAAPPS pentru 17 mașini ieșite din garanție, fără șofer, ar fi fost de 128.000 de lei pe lună. În plus, Ford a pus la dispoziția Cancelariei două autoturisme Puma electrice, gratuit, prin contract de comodat.

Jurca: „Am redus cheltuielile de 10 ori”

Șeful Cancelariei, Mihai Jurca, a explicat că măsura este legală și a dus la scăderea cheltuielilor cu 90%: „Față de momentul de acum 100 de zile, noi am redus cheltuiala de închiriere a mașinilor de 10 ori. Am pornit în iunie de la un cost lunar de 850.000 de lei, astăzi suntem la un cost de 84.000 de lei, e adevărat, nemaiavând și șoferi.”

Jurca a detaliat că la început erau 30 de mașini cu șofer, reducerea s-a făcut la 16 mașini, apoi s-a ajuns la actualele 17 Duster pick-up, în leasing operațional.

„Am cerut ofertă de la RAAPPS, de la Dacia și de la Ford. RAAPPS ne-a oferit mașini ieșite din garanție, la 120.000 de lei pe lună. Dacia a venit cu 80.000. Iar Ford ne-a dat două Puma electrice, gratuit, prin comodat. Am ales soluția cea mai ieftină și corectă.”

Contractul este valabil trei luni, timp în care se va pregăti un acord-cadru pe patru ani. Din 1 octombrie, Cancelaria a renunțat și la șoferi.

„Vom renunța și la șoferi. Asta înseamnă că toți demnitarii din Cancelarie – consilieri și secretari de stat – vor avea mașini, dar le vor conduce singuri”, a precizat Jurca.

Jurca: „Am mașină și șofer de la SPP, dar aș conduce și un Duster produs în România”

În context, el a fost întrebat cu ce mașină va merge, dacă are sau nu șofer și dacă va folosi sau nu Dacia Duster închiriată.

„Eu, având rangul de ministru, beneficiez de o mașină și șofer de la SPP, dar dacă voi avea nevoie și pot, voi conduce, conduc în timpul liber, îmi face plăcere să o fac, cu atât mai mult cu cât e o mașină produsă în România”, a răspuns Jurca.

Șeful Cancelariei a fost întrebat și dacă îl cunoaște pe administratorul firmei de leasing operațional prin care se derulează contractul, RCI Finanțare România SRL, Jose Aguirre, pornind de la un articol pe acest subiect publicat într-un cotidian central.

„Nu-l cunosc, nici nu l-am întâlnit. Noi ne-am întâlnit cu producătorul Dacia și l-am rugat să ne spună care este compania prin care noi putem să închiriem aceste mașini, înțelegând că fabrica, propriu-zis, nu poate să o facă. Este o companie, din ce înțeleg eu, cei cu care am făcut contractul, este o companie care face parte din grupul Dacia Renault. (...) Nu știu cine este administratorul, nici nu am întrebat, nici nu-l cunosc, dar am vrut să avem o relație cu siguranță cu un producător român, asta vă asigur”, a declarat Jurca. 

Austeritate cu pași mici

Dincolo de flota auto, Cancelaria premierului a anunțat și alte măsuri de reducere a cheltuielilor. Numărul ospătarilor de la Palatul Victoria a fost redus de la opt la patru, iar mesele de protocol sunt aprobate doar cu acordul premierului. Fiecare demnitar are un plafon de 300 de lei pe lună pentru apă și cafea.

În privința reducerilor de personal, acestea nu s-au concretizat încă. Jurca a explicat că este nevoie de un mecanism legislativ care să prevină procesele intentate de angajați în instanță. Până acum, doar doi au plecat din Guvern voluntar.

Economiile obținute din reducerea flotei auto și a cheltuielilor de protocol se ridică la circa 1,5–2 milioane de lei în ultimele două luni, potrivit estimărilor Guvernului.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE