Gigantul auto Volkswagen își închide prima fabrică după 88 de ani

Grupul auto Volkswager se pregătește pentru prima închidere a producției din Germania în cei 88 de ani de istorie. Este vorba despre încetarea producției la fabrica din Dresda, care survine în contextul în care cel mai mare producător auto din Europa se confruntă cu o cerere slabă pe piețele sale cheie, potrivit publicației Financial Times.

În plus, presiunile asupra fluxului de numerar vin și ca urmare a tarifelor impuse de SUA, ceea ce afectează vânzările din America.

Volkswagen își închide fabrica din Dresda

Astfel, Volkswagen se confruntă cu problema alocării bugetului de investiții de aproximativ 160 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani, având în vedere că se preconizează o durată de viață mai lungă pentru mașinile cu motor pe benzină. Bugetul rulant, care este actualizat anual, a fost redus în ultimii ani. Pentru perioada 2023-2027, cifra echivalentă era de 180 de miliarde de euro.

În octombrie, directorul financiar de la VW, Arno Antlitz, a sugerat că fluxul de numerar net pentru 2025, care anterior fusese estimat „aproape de zero”, ar putea fi ușor pozitiv. Cu toate acestea, analiștii au afirmat că producătorul auto va continua să se afle sub această presiune. Astfel, grupul auto caută modalități de a reduce cheltuielile și de a crește profiturile operaționale.

Pentru ca motoarele pe bază de combustibili fosili să aibă o durată de viață mai mare, sunt necesare noi investiții, după cum spun specialiștii, citați de Financial Times.

Moritz Kronenberger, manager de portofoliu la Union Investment, a declarat că unele proiecte vor trebui eliminate din planurile de cheltuieli ale Volkswagen.

De la începerea producției la fabrica din Dresda, au fost produse mai puțin de 200.000 de vehicule, adică mai puțin de jumătate din producția anuală a fabricii principale VW, care se află în Wolfsburg.

Directorul mărcii, Thomas Schäfer, a declarat că decizia de a opri producția la fabrica din Dresda nu a fost luată „cu ușurință”, dar că „din punct de vedere economic, era esențială”.

Închiderea fabricii din Dresda face parte dintr-un acord încheiat cu sindicatele, în 2024, și care prevede și reducerea a 35.000 de locuri de muncă la marca VW, pe teritoriul Germaniei.

Fabrica de la Dresda a fost concepută, inițial, ca o „vitrină” pentru performanțele inginerești ale Volkswagen și a fost destinată la început asamblării modelului de lux VW Phaeton. După ce acest modelul a fost scos din producție, în 2016, la fabrica din Dresda au avut loc „eforturi în domeniul electrificării”, iar acolo s-a produs modelul electric ID.3.

Actuala fabrică din Dresda va fi închiriată Universității Tehnice din localitate, pentru a înființa un campus de cercetare și dezvoltare a inteligenței artificiale, roboticii și cipurilor. Volkswagen, împreună cu universitatea, s-a angajat să investească 50 de milioane de euro în următorii șapte ani în acest proiect. Însă producătorul auto a declarat că va continua să utilizeze respectiva fabrică pentru a livra mașini clienților, dar și ca atracție turistică.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE