Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Financial Times: UE pregătește restricții de urgență la importurile de cereale din Ucraina

Surse din cadrul Comisiei Europene susțin că UE vrea să impună restricții de urgență la importurile de cereale din Ucraina și cedează presiunilor care vin din partea Poloniei, României, Ungariei și Slovaciei în legătură cu afluxul de produse alimentare ieftine, potrivit Financial Times.

Printre măsurile care ar putea fi luate se numără interzicerea importurile acestor produse până în luna iunie, în cele patru state membre care se învecinează cu Ucraina, plus Bulgaria, cu excepția reexportului către alte state membre ale UE sau părți ale lumii, a declarat un oficial de rang înalt al UE.

Ce țări au anunțat interdicții privind produsele alimentare din Ucraina

Polonia, Ungaria, Bulgaria și Slovacia sunt printre țările care au anunțat în ultimele zile interdicții privind produsele alimentare din Ucraina, în ciuda avertismentelor de la Bruxelles că acțiunile lor sunt potențial ilegale. România a cerut miercuri Ucrainei să stopeze ea însăși exportul.

După o întâlnire cu cele cinci state miercuri seară, comisarul pentru comerț Valdis Dombrovskis și comisarul pentru agricultură Janusz Wojciechowski au declarat că au în vedere o „soluție rapidă”.

Într-o declarație comună, aceștia au spus: „Am subliniat importanța urmării rapide a unei abordări comune a UE, mai degrabă decât a unor soluții unilaterale, pentru a evita interdicțiile multiple și soluțiile care pun în pericol piața internă.”

UE a renunțat la tarifele și cotele pentru produsele alimentare din Ucraina, o putere agricolă, după invazia la scară largă a Rusiei de anul trecut.

Rezultând din temerile că lumea ar putea rămâne flămândă, regimul era menit să dureze până în iunie anul viitor.

Bruxelles-ul va organiza convoaie de camioane, trenuri și barje pentru a transporta cerealele în porturi, de unde vor fi trimise în țările care au nevoie de ele, a declarat un alt oficial. De asemenea, va crește capacitatea fluviului Dunărea.

Până acum, mulți operatori comerciali au refuzat să plătească pentru acest transport, deoarece costă mai mult decât comerțul maritim tradițional prin Marea Neagră.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE