Fact-checking: Va prelua Adidas Puma, într-o mutare istorică?

Recent, presa germană și internațională a relatat despre posibilitatea unei preluări a Puma, după ce doi investitori importanți, Jamie Salter, directorul executiv al Authentic Brands, și Alex Dibelius, directorul CVC Capital Partners în Germania, și-au arătat interesul pentru participația de 29% deținută de familia Pinault prin holdingul Artemis, potrivit Reuters

Manager Magazin a scris că discuțiile deschid calea pentru un potențial război al ofertelor, ceea ce a dus la o creștere spectaculoasă a acțiunilor Puma, cu peste 11%, cea mai mare creștere înregistrată în acea zi pe indicele european STOXX 600.

Adidas preia Puma?

Deși au circulat speculații că Adidas ar putea fi implicată într-o mișcare de preluare a rivalului istoric, nu există nicio confirmare oficială. Potrivit Reuters, o persoană apropiată de Artemis a declarat că nu există un proces activ de vânzare a participației la Puma, iar relatările privind discuții concrete sunt „false din punct de vedere factual”. Sursele agenției mai spun că Artemis nu este dispusă să își vândă acțiunile la valoarea de piață actuală, considerată prea scăzută.

În timp ce Puma și CVC au refuzat să comenteze, Authentic Brands nu a răspuns solicitărilor de presă. Totuși, interesul nu este surprinzător: Jamie Salter a construit Authentic Brands pe baza achizițiilor de mărci aflate în dificultate, inclusiv Forever 21 și Aeropostale, și a cumpărat în 2021 Reebok chiar de la Adidas, într-o tranzacție unde CVC a pierdut competiția.

Contextul financiar al Puma

Puma se confruntă cu dificultăți în 2025, valoarea acțiunilor înjumătățindu-se în acest an. În primăvară, compania a trecut printr-o schimbare de conducere, Arthur Hoeld, fost executiv Adidas, fiind numit CEO. Deși numirea lui a alimentat speculațiile despre o apropiere între cele două companii, Reuters notează că nu există dovezi care să lege direct această schimbare de o posibilă preluare.

Povestea rivalității: doi frați, două imperii

Adidas și Puma s-au născut dintr-o rivalitate de familie. Frații Adi Dassler și Rudolf Dassler au început împreună o fabrică de pantofi sport în anii ’20, la Herzogenaurach, Germania. După cel de-al Doilea Război Mondial, o ceartă puternică i-a despărțit definitiv: Adi a fondat Adidas (de la „Adi Dassler”), iar Rudolf a creat Puma.

Orașul lor natal a fost împărțit în două tabere: cei care purtau Adidas și cei care purtau Puma. Rivalitatea a rămas una dintre cele mai intense din istoria sportului și a industriei modei.

„Pacea de la Herzogenaurach”

Abia în 2009, la peste 60 de ani de la ruptura dintre frați, angajații Adidas și Puma au jucat împreună un meci de fotbal amical, un gest simbolic cunoscut drept „pacea de la Herzogenaurach”. Totuși, competiția dintre cele două branduri continuă să fie acerbă pe piața globală.

Ce urmează pentru Puma și Adidas

Deocamdată, o fuziune între Adidas și Puma nu pare să fie pe masă. Artemis nu este dispusă să își cedeze participația la valoarea actuală, iar Adidas nu a confirmat niciun interes oficial. Totuși, istoria comună și rivalitatea unică dintre cele două companii fac ca orice zvon despre o posibilă reunire să atragă imediat atenția.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE