Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Continuă asaltul chinez pe piața auto din Europa. Leapmotor e noul concurent pentru Dacia, dar și pentru mărci de prestigiu

Grupul Stellantis a adus pe piața din Europa marca chinezească Leapmotor JV, care va lansa modele concurente cu Dacia, dar și cu alte branduri de renume. Însă Dacia este concurentul principal al acestei mărci.

În acest an, Leapmotor va demara vânzările modelelor T03 (mașină complet electrică, din clasa mini) și C10 (SUV), iar acestea vor fi o provocare pentru mărcile de buget, după cum au precizat reprezentanții acestei companii, la salonul auto de la Beijing.

Lerapmotor, concurent chinez pentru Dacia Spring

Stellantis a investit 1,5 miliarde de euro în octombrie 2023, pentru o cotă de 21 la sută din Leapmotor. Astfel, Stellantis are drepturi exclusive de a construi, exporta și vinde produse Leapmotor în afara Chinei.

În a doua parte a acestui an, Leapmotor va construi și va vinde mașini în Europa începând cu mini-ul complet electric T03, care urmează să fie fabricat utilizând tehnica SKD, adică transformarea kiturilor parţial asamblate în vehicule finite. Alte piețe includ Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și America Latină.

Grupul Stellantis este un producător franco-italiano-american, cu sediul central în Amsterdam și rezultat din fuziunea producătorilor PSA și FCA, din 2020, și reuneșre 14 mărci: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall.

Astfel, parteneriatul îi oferă grupului Stellantis o modalitate de a concura pe piața auto din China, cea mai mare din lume, după câțiva ani dificili în care mărci precum Peugeot și Citroen și-au pierdut cea mai mare parte din cota de piață acolo, precum și sfârșitul producției Jeep pe acea piață în 2022. La mijlocul anilor 2010, PSA Group, acum parte a Stellantis, vindea peste 700.000 de mașini anual în China.

Leapmotor devine așadar al 15-lea brand al grupului Stellantis.

În Europa, Leapmotor ar urma să fie încadrat sub Citroen și Fiat, în grupul de mărci de volum al grupului. Anul acesta, Citroen, Fiat și Opel/Vauxhall vor lansa toate vehiculele pe platforma low-cost Smart Car, potrivit Europe.autonews.

Primele vânzări Leapmotor vor apărea în a doua jumătate a anului 2024

Inițial, principalele produse ale Leapmotor pentru Europa vor fi T03 și C10. Dacă primul este un mini complet electric, al doilea este un SUV cu lungimea de 4750 mm, care se pare că va fi disponibil în versiuni electrice și hibride. Aceste două modele ar urma să obțină certificarea UE până în această vară.

Alte două mini-mașini sunt în curs de dezvoltare și sunt programate pentru lansare după 2024. Pe termen mai lung, Leapmotor va acoperi mai multe segmente, cu SUV-uri și crossover-e și toate modelele vor fi disponibile și în versiuni cu volan pe dreapta.

Mașinile Leapmotor nu vor concura cu produsele Stellantis existente, ci cu mărcile globale care au aceeași poziție ca Leapmotor în China, adică au un raport calitate-preț bun și tehnologie accesibilă. Asta înseamnă exact poziția pe care o ocupă Dacia în Europa. De exemplu, prețul unui T03 începe de la aproximativ 26.000 de euro în Franța.

E de așteptat ca, în România, prețul să fie o idee mai mic, însă aici trebuie luat în calcul și voucherul Rabla, care mai scade prețul cu mai bine de 5.000 de euro. În comparație, prețul unui Dacia Spring începe cam de la 16.900 de euro (11.800 de euro, prin Rabla Plus). Pentru modelul T03, autonomia declarată este de 280 de kilometri, adică mai mult față de cei 225 km ai Daciei Spring.

În Europa, Leapmotor va produce mașini în fabrica din Polonia, de la Tychy, acolo unde se produc mai multe vehicule Stellantis, printre care versiuni hibride și pe benzină ale Fiat 500, Fiat 600e, Jeep Avenger sau Alfa Romeo Milano.

  • Leapmotor intenționează să livreze între 250.000 și 300.000 de mașini în acest an, dar vizează la 500.000 de vânzări pe an până în 2030.

Gama Leapmotor include și SUV-ul mediu C11, care are o autonomie de 650 km în versiune complet electrică și este disponibil și în China, ca model plugin hybrid. În plus față de T03 și viitoarele minimașini, alte modele includ viitorul SUV de dimensiuni medii C16, cu costuri reduse și sedanul de clasă medie C01, ambele fiind prezentate la Salonul de la Beijing.

  • Conform raportului Jefferies, Leapmotor și-a redus pierderile la 126 de milioane de dolari în al patrulea trimestru al anului fiscal 2023.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE