Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Companiile aeriene vor să introducă zborurile de pasageri cu un singur pilot în cabina de pilotaj

Unele companii aeriene doresc să înceapă să aibă zboruri cu un singur pilot în cabina avioanelor de pasageri în loc de doi.

Companiile aeriene și autoritățile de reglementare spun că această mișcare ar reduce costurile și va reduce problemele cauzate de lipsa de personal. Dar unii piloți - și pasageri - și-au exprimat îngrijorarea cu privire la siguranță.

Iată de ce autoritățile aviatice cred că zborul solo este viitorul, potrivit Euronews.

Motivul pentru care sunt doi piloți pentru zborurile de pasageri

În momentul de față, este normal să zboare cu avioane de pasageri cu doi piloți în cockpit. Acest lucru face mult mai ușoară preveniția și să facă echipajul față situațiilor de urgență. Este posibil ca un singur pilot să nu poată gestiona singur circumstanțele critice.

În timpul zborului, un pilot se ocupă de obicei de comenzile și pilotatul avionului, în timp ce celălalt monitorizează orice probleme sau anomalii. Acest lucru permite, de asemenea, fiecărui pilot să ia pauze și să evite oboseala, care poate avea consecințe fatale. În mod similar, dacă un pilot se îmbolnăvește, celălalt poate prelua.

Este sigur să zbori cu un singur pilot?

Peste 40 de țări, inclusiv Marea Britanie, susțin acum o schimbare a regulilor. Acestea au făcut apel la Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) - organismul ONU care stabilește reglementările - pentru a găsi o modalitate sigură prin care avioanele comerciale să zboare cu un singur pilot.

Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) discută, de asemenea, cu companiile care construiesc avioane, cum să transforme serviciile de pilot solo în realitate. EASA a sugerat că astfel de zboruri ar putea începe în 2027.

Dar unii piloți au avertizat că acest lucru ar putea reprezenta un risc pentru siguranță.

„Oamenii care merg pe această rută nu sunt cei care zboară zilnic cu avioane”, a declarat Tony Lucas, un căpitan Airbus SE A330 pentru Qantas Airways, pentru Bloomberg.

Lucas, care este și președintele Asociației Piloților Australiani și Internaționali (AIPA), a avertizat că o urgență poate scăpa de sub control atât de repede încât nu mai are timp ca altcineva să ajungă în cabina de pilotaj.

Când ar putea companiile aeriene să înceapă să zboare cu un singur pilot?

Autoritățile trebuie să stabilească cum să facă față unei situații în care un pilot se îmbolnăvește sau nu poate continua să zboare.

Aceasta ar putea include introducerea asistenței de la distanță de la controlul la sol sau tehnologia de automatizare.

Începând cu anii 1950, numărul personalului din cabina unui avion comercial s-a redus deja de la aproximativ cinci la doi.

Companiile aeriene trebuie, de asemenea, să convingă pasagerii că schimbarea nu ar genera riscuri suplimentare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE