Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Compania Amazon, acuzată că folosit un algoritm pentru a crește prețurile pe alte site-uri

Amazon a folosit un algoritm secret pentru a influența, în esență, creșterea prețurilor pe alte site-uri online și, de asemenea, a "distrus" comunicările interne, potrivit Comisiei Federale pentru Comerț, care a întreprins o investigație antitrust împotriva sa, relatează Associated Press.

Procesul împotriva Amazon

Noile extrase dezvăluite joi susțin că directorii gigantului de comerț electronic au șters în mod intenționat comunicările prin utilizarea unei funcții din populara aplicație Signal care face să dispară mesajele. FTC a declarat că, prin această acțiune, Amazon a "distrus conversații cu o vechime de peste doi ani", din iunie 2019 până "cel puțin la începutul anului 2022", în ciuda instrucțiunilor pe care le-a dat Amazon de a nu face acest lucru.

Într-o declarație pregătită, purtătorul de cuvânt al Amazon, Tim Doyle, a calificat afirmația FTC drept "nefondată și iresponsabilă".

"Amazon a dezvăluit în mod voluntar utilizarea Signal de către angajați către FTC, a colectat cu minuțiozitate conversațiile Signal de pe telefoanele angajaților săi și a permis personalului agenției să inspecteze aceste conversații chiar și atunci când nu aveau nicio legătură cu investigația FTC", a declarat Doyle.

FTC și 17 state au dat în judecată Amazon în septembrie, susținând că firma abuzează de poziția sa pe piață pentru a umfla prețurile pe platforma sa și în afara acesteia, pentru a suprataxa vânzătorii și pentru a înăbuși concurența. Amazon este acuzată de încălcarea legilor federale și statale antitrust, dar compania a răspuns printr-o apărare în forță a practicilor sale comerciale.

Procesul antitrust este cea mai agresivă măsură pe care guvernul a luat-o pentru a opri puterea de piață a companiei Amazon, cu sediul în Seattle, și are loc în contextul în care FTC a luat măsuri drastice împotriva companiilor de tehnologie.

Algoritmul care ar fi fost folosit de Amazon

Extrasele FTC spun că instrumentul - cu numele de cod "Project Nessie" - a fost folosit de Amazon pentru a identifica produsele care îi vor permite să câștige mai mulți bani. Compania l-a folosit pentru a prezice unde poate crește prețurile și pentru a determina alte site-uri de cumpărături să-i urmeze exemplul. Amazon a activat algoritmul pentru a crește prețurile la unele produse, iar când altele i-au urmat exemplul, a menținut prețurile ridicate, a precizat agenția. Utilizarea lui Nessie a generat peste 1 miliard de dolari în profituri în exces pentru Amazon, potrivit FTC.

Agenția a declarat că Amazon a implementat Proiectul Nessie în 2014 și l-a activat și dezactivat de cel puțin opt ori între 2015 și 2019.

Autoritățile de reglementare au declarat că, deși Amazon susține că algoritmul este "în prezent în pauză", compania s-a gândit să facă experimente în 2020 și 2021 pentru a-i îmbunătăți eficiența.

Doyle, de la Amazon, a numit Nessie un algoritm "vechi" de stabilire a prețurilor care este "grosolan" caracterizat greșit de către agenție. El a spus că Nessie a fost folosit pentru a opri "potrivirea prețurilor de la Amazon să nu ducă la rezultate neobișnuite în care prețurile au devenit atât de scăzute încât nu erau sistenabile". Și că Amazon a renunțat la el în urmă cu câțiva ani pentru că nu a funcționat așa cum s-a dorit.

Publicitate și vânzări

Agenția a susținut că directorul general de atunci, Jeff Bezos, i-a instruit pe directori să accepte mai multe reclame nedorite - numite intern "defecte" - deoarece compania ar putea câștiga mai mulți bani prin creșterea publicității, în ciuda faptului că prezența lor este o bătaie de cap pentru consumatori. Amazon a calificat afirmațiile drept "extrem de înșelătoare și scoase din context".

Între timp, o altă parte neredactată a procesului a oferit mai multe detalii despre acuzațiile guvernului potrivit cărora Amazon obligă în esență vânzătorii să folosească serviciul său de logistică numit Fulfillment by Amazon, sau FBA.

Agenția a declarat că, la începutul anului 2019, compania s-a întors împotriva unui program care permite vânzătorilor să afișeze o insignă Prime pe anunțurile lor fără a utiliza FBA, atunci când a aflat că alți furnizori de servicii de îndeplinire își făceau publicitate pentru vânzători. Amazon a suspendat înscrierea în program în urmă cu câțiva ani, spunând că acesta nu oferea aceeași experiență de înaltă calitate pe care clienții o așteaptă de la Prime. Dar agenția a declarat că, în 2018, vânzătorii înscriși în program au respectat o cerință de "estimare a livrării" stabilită de Amazon în mai mult de 95 % din timp.

NetChoice, un grup industrial susținut de Amazon, a declarat joi că FTC a fost înșelătoare și că estimările de livrare menționate în plângere au fost stabilite de vânzători, nu de Amazon. Doyle, de la Amazon, a mai spus că, în 2018, vânzătorii care foloseau programul "promiteau livrări în termen de două zile în mai puțin de 16% din timp - mult mai rău decât performanța vânzătorilor care folosesc Fulfillment by Amazon".

Compania a redeschis înscrierile în program în urmă cu câteva luni, în timp ce se afla sub privirile autorităților de reglementare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE