Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Comisia Europeană a somat 17 mari platforme online, inclusiv Amazon, Google, să ofere acces la bazele lor de date

Comisia Europeană a cerut explicații de la 17 mari platforme online, inclusiv Amazon, Google și TikTok, suspectate că nu respectă obligația de a oferi acces la bazele lor de date cercetătorilor autorizați de Uniunea Europeană, informează France Presse.

Comisia Europeană a anunțat într-un comunicat că  accesul cercetătorilor la aceste date este esențial pentru a asigura monitorizarea platformelor, și a verifica dacă ele se conformează noii legislații privind serviciile digitale (The Digital Services Act).

Accesul cercetătorilor UE la date este esențial pentru a asigura monitorizarea platformelor, și a verifica dacă ele se conformează noii legislații privind serviciile digitale

Obligația de a oferi cercetătorilor autorizați acces la date fără întârzieri nejustificate se înscrie în obligațiile introduse anul trecut de legislația europeană privind serviciile digitale pentru aproximativ douăzeci de jucători dominanti din sector.

Comisia Europeană a subliniat că acest subiect este deosebit de important în perioada premergătoare alegerilor europene și, în general, pentru a se asigura de absența unor eventuale conținuturi online ilicite, indiferent dacă este vorba de difuzarea de informații sau de bunuri vândute pe internet.

Comisia Europeană a subliniat că o asemenea verificare este deosebit de important în perioada premergătoare alegerilor europene și, în general, pentru a se asigura de absența unor eventuale conținuturi online ilicite

Accesul la date este un subiect foarte sensibil pentru giganții internetului care păstrează cât mai mult secret posibil în jurul algoritmilor din centrul modelului lor economic. Avertizarea Bruxelles-ului a fost adresată joi 17 furnizori de servicii online: AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube și Zalando.

Aceste platforme trebuie să răspundă înainte de 8 februarie la întrebările Comisiei cu privire la măsurile luate pentru a-și respecta obligațiile.  Solicitare de informații din partea Comisiei Europene este un prim pas într-o procedură care ar putea duce în cele din urmă la sancțiuni financiare grele în cazul încălcărilor dovedite și prelungite ale reglementărilor. În cazuri extreme, amenzile ar putea ajunge la 6% din cifra de afaceri globală a grupurilor implicate.

În cazul unor răspunsuri nesatisfăcătoare, Comisia Europeană poate decide să deschidă o „investigație oficială”, așa cum a făcut-o pentru prima dată pe 18 decembrie împotriva rețelei de socializare X (fostă Twitter). Accesul insuficient la datele acordate cercetătorilor s-a numărat printre motivele invocate împotriva companiei lui Elon Musk, la fel ca și numărul redus de moderatori sau raportarea insuficientă a conținutului ilegal.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE