Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce au cumpărat românii de Black Friday. Vânzările sunt cu 30 de milioane de lei mai mari, față de anul 2021

Ziua oficială de Black Friday se apropie de final. Primele cifre ale celui mai mare magazin online din România, spre exemplu, arată vânzări de aproape 640 de milioane de lei. Pe lângă interesul pentru electronice și electrocasnice, anul acesta românii au făcut comenzi consistente și pentru haine, produse cosmetice sau chiar apartamente.

În depozitul celui mai mare magazin online din România angajații au lucrat la foc continuu. Laptopurile, televizoarele si telefoanele au rămas și anul acesta în topul preferințelor. La mare căutare au fost și biletele de avion, dat fiind faptul că pandemia s-a terminat și oamenii au reluat călătoriile. Acestea au fost reduse chiar și cu 50%.

„Estimam vanzari de 639 de milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de 13 milioane de lei, față de anul anterior. În Secunda de aur, cea în care înregistrăm cele mai multe comenzi, anul acesta s-au înregistrat 1 84 de comenzi cu 3 mai mult decat anul anterior”, a explicat Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni magazin online.

Timpul estimativ al livrării produselor comandate de black Friday este de 24 de ore, însă din cauza numărului foarte mare de comenzi este posibil să apară întârzieri.

Vânzări de Black Friday, mai mari cu 20%

Primul pas pentru ca produsele sa ajungă în casele clienților este să fie aduse din depozit în cutii. Urmează apoi un drum de doi kilometri de bandă până la zona de împachetare. Produsele sunt apoi introduse în colete și nu rămâne de făcut decât să fie preluate de curieri până la destinația finală.

Încă de dimineață, firmele de curierat au încărcat mașinile cu mii de colete. Totalul este de 300.000 de expediții în ziua de Black Friday, cu peste 20% mai mult decât într-o zi normală.

„În ciuda contextului economic actual ne așteptăm la creșteri de la 10%, până la 15% mai mari decât aceeași perioadă a anului trecut, iar în comparație cu o zi obișnuită din an, creșterea poate ajunge și până la 20% sau chiar mai mult”, a menționat Adraiana Manu, manager de marketng la o firmă de curierat.

Ce buget au avut românii de Blac Friday

Bugetul mediu pe care l-a strâns un român pentru cumpărăturile din vinerea neagră este de 2500 de lei, cu 13% mai mult decât anul trecut. Chiar dacă cei mai mulți români și-au cumpărat produsele din mediul online, mall-urile din Capitală s-au aglomerat dis de dimineață. Bucureștenii au căutat haine, produse cosmetice și cadouri. Reducerile din magazine au fost și de 70%.

11 noiembrie a fost anul acesta ziua oficială a fenomenului Black Friday, deși în SUA, acolo unde a luat naștere conceptul este întotdeauna în ultima zi de vineri din luna noiembrie.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE