Aer toxic, pe peronul de la metrou. La stațiile Eroii Revoluției și Victoriei, valori peste limită

Bucureștenii care călătoresc cu metroul respiră un aer toxic. Aerul de pe peron este chiar mai poluat decât cel din vagoane, arată ultimele măsurători făcute pe M2, cunoscută și ca „magistrala corporatiștilor”. Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, speră să găsească bani astfel încât la metrou să fie amplasați senzori permanenți pentru a monitoriza calitatea aerului.

Aerul poluat din stațiile în care așteptăm metroul

Măsurătorile au fost făcute de jurnaliștii de la Buletin de București, care au folosit senzori portabili cu care s-au plimbat pe linia M2. Au fost monitorizate patru stații de pe magistrala care leagă sudul de nordul capitalei: Pipera, Piața Victoriei, Eroii Revoluției și Tudor Arghezi. La Eroii Revoluției și la Victoriei au fost găsite valori peste limita admisă.

Măsurătorile au arătat că aerul este mai poluat pe peroane decât în vagoane. Au fost găsite valori ridicate inclusiv pentru particulele considerate cele mai periculoase:

Luminița Mărmureanu, cercetătoare în cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului: „În primul rând, sunt aceste sisteme de frânare, deplasarea accelerată a vagoanelor - când intră, când ies din stații - acestea duc la resuspendarea particulelor datorită curenților de aer care se formează. Deci, particulele de 2,5 și particulele de 1 micron pătrund mai adânc. Uneori, chiar străpung bariera alveolară și intră în sânge. De aceea particulele mici sunt cele mai periculoase pentru sănătatea umană.”

Cătălin Anghel-Dimache, Buletin de București: „România se situează, din păcate, în primele locuri în topul celor mai poluate țări din UE. Un studiu recent al Agenției Europene pentru Mediu a clasat Bucureștiul pe ultimul loc după Atena. E important ca oamenii să știe ce aer respiră inclusiv în mijloacele de transport în comun”.

Metrorex nu a mai făcut în ultimii șase ani modernizări la sistemele de ventilație.

Diana Buzoianu, ministrul Mediului: „Am avut o discuție chiar zilele acestea cu ministrul Transporturilor pentru a vedea cum putem să încheiem un parteneriat în această perioadă, pentru că urmează rectificarea bugetară, iar rectificarea bugetară este un moment bun să găsim și o alocare bugetară pentru a putea să avem senzori puși în aceste zone, în zona de metrou.”

Același măsurători au fost făcute și în autobuze electrice din București, unde studiul arată că aerul este considerabil mai curat decât în subteran.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE