Aplicația de fast fashion Shein, amendată cu un milion de euro pentru greenwashing. Cum ar fi indus în eroare clienții

Autoritatea italiană pentru Concurenţă (AGCM) a anunţat luni că a aplicat o amendă de un milion de euro platformei de cumpărături online Shein, pentru că a indus în eroare clienţii în legătură cu impactul produselor sale asupra mediului, relatează Euronews.com.

AGCM a aplicat amenda Infinite Styles Services Co. Limited, o companie cu sediul în Dublin care administrează site-ul web al Shein în Europa.

„Prin intermediul site-ului său web https://it.shein.com și al altor pagini online promoționale și/sau informative, compania a publicat informații privind mediul în secțiunile #SHEINTHEKNOW, evoluSHEIN și cele de responsabilitate socială care, în unele cazuri, erau vagi (...), iar în alte cazuri, înșelătoare sau omise”, se arată într-un comunicat al AGCM.

În mod deosebit, oficialii AGCM au criticat datele Shein în legătură cu posibilitatea de reciclare și „sistemul circular” de diminuare a deșeurilor, care „s-au dovedit a fi false sau cel puțin confuze”.

Autoritățile italiene au contestat, de asemenea, declarațiile Shein privind obiectivele sale în materie de emisii de gaze cu efect de seră. Compania susține că își propune să reducă emisiile cu 25 % până în 2030 și speră să atingă zero emisii nete până în 2050.

AGCM a declarat că aceste propuneri erau „vagi și generale” și „erau chiar contrazise de o creștere reală a emisiilor de gaze cu efect de seră ale Shein în 2023 și 2024”.

AGCM este a doua autoritate europeană în domeniul concurenței care amendează Shein în decurs de o lună, după ce agenția antitrust din Franța a aplicat companiei o sancțiune de 40 de milioane de euro în iulie.

Shein susține că a plătit amenda

O anchetă de 11 luni efectuată de DGCCRF a relevat că Shein s-a angajat în „practici comerciale înșelătoare față de consumatori”, în special „cu privire la realitatea reducerilor de preț acordate și la sfera angajamentelor privind afirmațiile de mediu”.

Shein a acceptat amenda și a transmis că a luat deja măsuri pentru a remedia încălcările după ce a fost notificată de autoritatea de reglementare anul trecut.

Shein nu publică informații actualizate privind veniturile sale, însă surse apropiate companiei au precizat pentru Bloomberg că, în primul trimestru, venitul net al companiei a crescut la peste 400 de milioane de dolari (346 de milioane de euro), iar veniturile au fost de aproape 10 miliarde de dolari (8,6 miliarde de euro). Potrivit surselor, marja de profit a Shein a crescut datorită clienților care s-au grăbit să evite tarifele impuse de administrația americană.

Retailerul fondat în China a atras milioane de clienți prin vânzarea de produse ieftine, deși practicile sale în materie de mediu și muncă au fost supuse unei examinări atente.

Acest lucru a blocat în mod semnificativ ambițiile sale de a lansa o ofertă publică inițială (IPO) la Londra. Shein a depus cererea de listare la bursa londoneză în urmă cu mai bine de un an, deși autoritățile de reglementare din China și Marea Britanie nu au reușit să ajungă la un acord cu privire la limbajul inclus în secțiunea de divulgare a riscurilor din prospectul său, în special în ceea ce privește încălcările drepturilor omului.

Shein se confruntă cu acuzații că se aprovizionează cu bumbac din regiunea Xinjiang din China, unde SUA și ONG-urile au acuzat Guvernul chinez de muncă forțată și încălcări ale drepturilor omului împotriva populației uigure.

Din cauza tergiversării de la Londra, Financial Times a relatat luna trecută că retailerul a depus în mod confidențial o cerere de ofertă publică inițială (IPO) la Hong Kong.

Shein a fost, de asemenea, supusă unei anchete din partea Comisiei Europene, care a deschis investigații legate de potențialele încălcări ale normelor UE privind protecția consumatorilor și ale Legii serviciilor digitale.

Shein nu a răspuns solicitării Euronews de a face public un punct de vedere.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE