Aime Leon Dore, casa de modă devenită un lifestyle hub

De Diana Drăgotescu  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

De la tinerețea influențată de hip-hop, cultura graffiti și baschet la unul dintre cele mai cunoscute branduri de streewear din New York.

Așa se scrie povestea lui Teddy Santis, fondatorul  Aime Leon Dore, o casă de modă și, totodată, lifestyle hub, cunoscută și extrem de apreciată peste Ocean. Cu o estetică elegantă, minimalistă, așezată, dar, totodată, cu rădăcini puternice în catwalk-ul improvizat pe bulevardele metropolei americane.

Sportul, muzica, arhitectura: toate aceste elemente influențează percepția pe care o avem asupra lumii din jur.  Cântăresc și în deciziile de comportament sau în alegerile vestimentare.

ALD a pornit în New York, în anii 90

Așa s-au pornit mecanismele și în cazul lui Teddy Santis, un imigrant din Grecia, stabilit în New York, în anii ’90. O eră în care toți puștii erau fani Tommy Hilfiger și Ralph Lauren. Și îi ascultau pe Notorious BIG, Nas  ori Wu-Tang Clan. Pentru a se integra rapid, Teddy a îmbrățișat ceea ce americanii descriu drept abordarea dress the part. Pe scurt, s-a îmbrăcat și comportat precum cei din jurul lui.

Așa a descoperit freamătul străzii. Emoția urbană ambalată cu acel “swag” , termen intraductibil la noi. În 2014, Teddy  și-a deschis propria casă de modă urbană.

Aime Leon Dore a iesit în evidență prin piese bărbătești cu un look curat, simplu, inspirat din moda retro. Tricouri și hanorace basic, genți din pânză și treninguri, suficient de cochete pentru a ptuea fi purtate în orice moment al zilei.

Au apărut rapid colaborările cu giganții din sporstwear: Puma, New Balance, Clarks ori Timberland

De pe urma parteneriatului cu New Balance a rezultat una dintre cele mai dorite perechi de sneakerși din ultimii ani: modelul 550, într-o varietate de culori. Preț de retail: 130 de dolari. Preț de resell: în funcție de model, și 1.000 de dolari.


Aime Leon Dore spune o poveste în imagini, cu fiecare noua campanie. Teddy l-a rugat pe rapperul Nas să îi fie model, acum câțiva ani. Apoi,  în creațiile toamnă-iarnă 2019 s-a folosit de fragmente din viața de la țară din Grecia iar ”modelele” au fost copii, bătrâni sau chiar ciobani din țara lui natală.

Colecția de primăvară/vară 2020 ne spune povestea unor tineri pasionați de muzică vinyl și fotbal. Produsele sunt destinate bărbaților, însă piesele sunt iubite și purtate și de femei.

Altfel, ALD este prezentă și pe rețelele de socializare. Pe TikTok, hashtagul cu numele brandului are peste 34 de milioane de vizualizări.

Până acum o săptămână, exista un singur magazin Aime Leon Dore, în SoHo, New York. Între timp, ALD a ajuns și în Europa, la Londra, unde au apărut un boutique și o cafenea.

Distribuie

Taguri