Sâmbătă a fost finalizată turnarea betonului rutier în tunelul Curtea de Argeș aferent Secțiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești. Anunțul a fost făcut de Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Oficialul estimează că din august 2026 există posibilitatea ca șoferii să circule pe acest lot.
Pentru finalizarea turnării betonului rutier în tunelul Curtea de Argeș a fost folosit un complex de trei utilaje aduse special din Germania.
„Vă reamintesc faptul că am început aceasta procedura acum două săptămâni cu primul fir de tunel, tunelul Alina, iar in această săptămâna a început și a fost finalizat astăzi la prânz, cel de al doilea fir de tunel, tunelul Daniela.
Sistemul rutier a fost realizat prin turnare continua, folosind cele 3 utilaje speciale, care au executat succesiv operațiunile necesare”, a scris Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.
Primul utilaj a realizat următoarele operațiuni: așterne un strat de 18 cm de beton-vibrează pentru a asigura un strat optim-nivelează la cota stabilită-armează stratul de beton pe zona rosturilor de lucru.
„Al doilea utilaj:-așterne un strat de 7 cm de beton-vibrează stratul așternut-nivelează la cota finală ( cota la care se va circula in tunel). Al treilea utilaj:-platforma care permite realizarea striațiilor care sa asigure o suprafață aderentă-pulverizează la suprafața betonului turnat o soluție care are rol de impermeabilizare și care nu permite o evaporare rapidă a apei din betonul turnat”, a mai precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
A fost turnat beton în tunelul Curtea de Argeș de pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu - Pitești. „La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore”
„Complexul de utilaje a asigurat turnarea a aproximativ 700 de Mc de beton in fiecare zi.Lucrările care se vor desfășura in continuare la cele fire de tunel constau in realizarea instalațiilor, finisaje și conectarea lor la corpul principal al autostrăzii.
La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile. Antreprenorul are mobilizate în șantier, pe tot lotul, peste 550 persoane și 200 utilaje și echipamente de construcții.
Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023, iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027)”, a mai spus Scrioșteanu.
Oficialul susține că în prezent constructorul are o mobilizare bună și există posibilitatea de a circula pe acest lot din august 2026.
