Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

2023 a fost cel mai bun an pentru industria turistică din România de după pandemie

Jumătate dintre hotelierii şi proprietarii de pensiuni, vile şi case de oaspeţi consideră că 2023 a fost cel mai bun an pentru industria turistică din România de după pandemie, informează Agerpres. Potrivit unui sondaj realizat de o platformă hotelieră online, 51% dintre hotelierii şi proprietarii de pensiuni, vile şi case de oaspeţi se declară mulţumiţi de rezervările înregistrate la unitatea lor de cazare în 2023. Expeții spun că acest fenomen de revigorare a industriei turismului a fost posibil grație faptului că, pentru prima dată după perioada post-pandemică, nu au mai existat interdicţii şi restricţii de călătorie, iar românii şi-au reluat activităţile şi planurile de vacanţă. Sondajul arată că 33% dintre respondenţi au adoptat o poziţie neutră, iar restul consideră că puteau avea un an turistic mai bun.

Potrivit platformei de specialitate, noul an se anunţă promiţător pentru turismul naţional. Astfel, 33% dintre hotelieri şi-au setat obiectivul de a creşte numărul de turişti în România, aproape  20 % vor să sporească investiţiile în infrastructura turistică, iar 18% vizează dezvoltarea şi promovarea durabilă a turismului. Celelalte voturi s-au împărţit în mod egal între implementarea unor măsuri eficiente pentru gestionarea crizelor în turism, îmbunătăţirea imaginii României în străinătate ca destinaţie turistică, investiţii noi în locurile de agrement şi diversificarea ofertei turistice.

În ceea ce priveşte sentimentul cu care hotelierii întâmpină noul an din perspectiva turismului, se pare ca 48% dintre ei sunt optimişti, 27,1% sunt realişti, 20% se arată îngrijoraţi, iar 4,9% privesc cu pesimism evoluţia industriei. De asemenea, există un plan general pentru dezvoltarea unităţilor de cazare în următorul an: 72,9% dintre respondenţi spun că au drept obiectiv extinderea sau îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferă turiştilor. Printre aspectele vizate de ei se numără creşterea numărului de camere disponibile, dezvoltarea zonei de joacă pentru copii, extinderea zonei SPA, implementarea unor tehnologii inovatoare, îmbunătăţirea serviciilor de restaurant şi a meniului, dezvoltarea zonei de fitness şi extinderea facilităţilor de parcare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE