Tânără, senzuală și frumoasă ca o zeiță perfectă. Vivi este noul top model care a stârnit valuri, după ce a apărut în mai multe reviste glossy. Și asta pentru că nu este reală. Vivi a fost creată cu ajutorul inteligenței artificiale, iar unul dintre ”părinții„ ei este o tânără arhitectă născută în România. Folosirea tehnologiei avansate pentru a promova standarde de frumusețe imposibile naște însă probleme etice legate de viitorul modei.
O frumusețe „ireală”
Faceți cunoștință cu Vivi, frumoasa blondă, cu ochi albaștrii, senzuală și cu forme atât de perfecte încât nu pot fi reale. Și nici nu sunt. Vivi a fost creată de o casă de modă care lucrează cu inteligența artificială, cu sediul la Londra. Compania a fost înființată de două tinere arhitecte.
Una dintre ele, Andreea Petrescu este de naționalitate naționalitate română. Creația lor pentru campania unei mari firme a apărut în paginile revistei Vogue. Multă lume se întreabă dacă acestea este viitorul: zeițe create în laborator care vor înlocui complet top modelele de carieră.
Valentina Gonzalez, cofondatoare a firmei Seraphinne Vallora: „Ea este Vivi, Vivienne Vallora. Vivi este un model conceput pentru Guess. Modelele companiei Guess reprezintă o mare parte din ceea ce definește o marcă. Așa încât, Vivi este reprezentativă pentru ceea ce a făcut Guess în trecut. Este o femeie frumoasă, arată ca o zeiță, este feminină și senzuală.”
Creatoarele spun însă că softul AI poate produce modele de orice etnie, cu orice forme și greutate. Depinde de ce vrea clientul.
Vivi are și o variantă brunetă, la fel de senzuală: Anastasia.
Andreea Petrescu, co-founder, Seraphinne Vallora: „Nu încercăm să înlocuim pe nimeni, însă încercăm să oferim o soluție reală pentru că în fotografiile clasice există limitări și poate nu-ți permiți decât două campanii pe an. Așa, cu ajutorul AI, totul poate fi mai rapid și mai flexibil, putem oferi conținut pe tot parcursul anului.”
Specialiștii din lumea modei atrag însă atenția că nu contează doar frumusețea modelelor, cât povestea pe care reușești să o creezi.
Simon Chambers, director, Storm Management: „Ședințele foto au adesea momente spontane de creativitate. Interacțiunea dintre fotograf, stilist, directorul artistic, coafor, make-up artist, model, toate se combină și adesea este o chestiune de zeitgeist. Este vorba despre oameni. Știi, moda este un limbaj. Limbajul este despre expresie și este expresia stării de spirit, a emoției, a modului în care oamenii văd lumea.”
Revista Vogue a fost criticată virulent pentru publicarea fotografiilor, mai multe voci afirmând că publicația și-a pierdut orice credibilitate. Promovarea unor standarde de frumusețe greu de atins și nesănătoase este însă o problemă etică mai veche decât Inteligența Artificială.