Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Probleme cu Sistemul Informatic al CNAS. Purtător de cuvânt: Din 25 iulie sistemul a funcționat optim

Un sistem menit să-i ajute pe medici mai mult pare să-i încurce. Apărut în 2008, Sistemul Informatic Unic Integrat ar fi trebuit să simplifice modul în care se fac raportările în domeniul asigurărilor sociale de sănătate din România. Doar că planurile de pe hârtie nu s-au potrivit mereu cu realitatea din teren. Medicii de familie spun că e un sistem subdimensionat, care nu a funcționat niciodată așa cum trebuia. Ultimul mare blocaj a început luna trecută. Abia ieri, Casa Națională de Sănătate a anunțat că platforma informatică a fost stabilizată.

Conferențiar Universitar Dr. Liviu Oprea, medic de familie și președintele Colegiului Medicilor Iași, a vorbit la Euronews România despre erorile Sistemului Informatic Unic Integrat.

„Sistemul Informatic Unic funcționează în fiecare zi, numai că are întreruperi. Sigur că au existat în ultima perioadă mai multe perioade în care nu a funcționat, dar nu putem face afirmația că nu funcționează, ci că are foarte multe întreruperi și îngreunează activitatea noastră și timpul de așteptare al pacienților.

Al doilea lucru care trebuie menționat este că de multe ori ne pune în pericol pentru că nu putem fi avertizați în timp real asupra numărului de medicamente pe care pacienții le-au luat deja și uneori se pot face depășiri nedorite”, a spus Liviu Oprea.

Din 25 iulie, Sistemul funcționează optim

Larisa Mezinu Bălan, purtător de cuvânt al CNAS, spune că din 25 iulie sistemul a început să funcționeze optim.

„ Sistemul Informatic Unic Integrat este parte din platforma informatică de asigurări de sănătate. Într-adevăr a funcționat cu fluctuații în intervalul 30 iunie – 25 iulie. Există preveredere legală pentru astfel de situații și se emite un ordin de președinte al CNAS, se ridică restricțiile de validare a serviciilor cu cardul național de asigurări de sănătate și desigur transmiterea serviciilor acordate în termenul de 3 zile lucrătoare, astfel încât asigurații să aibă acces la tratament și la servicii medicale.

În prezent, din 25 iulie, sistemul a funcționat în parametri optimi. Noi suntem într-o legătură permanentă cu cele 43 de Case de Asigurări de Sănătate și cumva pe parcursul zilei de ieri și azi nu au mai fost astfel de probleme, adică timpi operaționali foarte mari.

Din punctul nostru de vedere Sistemul Informatic funcționează pentru serviciul care a fost creat și anume de raportare a serviciilor medicale în vederea validării și decontării acestora”, a spus Larisa Mezinu Bălan.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE