Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mersul pe bicicletă în oraș, sport extrem în România. Pe pistele speciale merg de la autoturisme la autobuze

În România, mersul pe bicicletă în oraș e sport extrem. Pe pistele pentru bicicliști circulă toată lumea: de la autoturisme, la motociclete sau chiar autobuze. În vestul Europei, situația este cu totul alta.

Bicicliștii primesc bani pentru fiecare kilometru pedalat și sunt protejați în trafic de multe legi și planuri bine puse la punct.

”Bucureștiul e o junglă. Și în trafic, și la nivel de relaționare. Și eu sunt conducător auto, dar am ajuns la concluzia că mersul pe bicicletă mă relaxează, mă face mai sănătos și nu mă mai enervez în trafic.”, a declarat un biciclist.

Care e adevărata provocare pentru bicicliști

Este o adevărată provocare pentru bicicliști să circule chiar și pe puținele piste destinate lor. Ei trebuie să se strecoare printre mașinile oprite pe avarii și să evite șoferii care depășesc pe partea dreaptă autovehiculele de pe prima bandă.

În Capitală există doar 56 de kilometri de piste pentru biciclete. Însă, pe mai mult de jumătate, adică 31 de kilometri, nu se poate circula în siguranță.

Asta pentru că pistele fie nu sunt amenajate sau semnalizate corespunzător, fie se termină brusc. Chiar și așa, mulți bucureșteni ar vrea să meargă cu bicicleta la serviciu, dar sunt descurajați de ceilalți participanți la trafic.

Pe pista pentru biciclete de pe Splaiul Independenței circulă chiar și autobuzele. Acest bărbat s-a strecurat pe lângă autobuz milimetric, având și copilul în spate.

Societatea de Transport București spune că șoferii lor se adaptează condițiilor de trafic pentru a putea circula între stații, însă, nu încurajează acest comportament. De asemenea, conducătorii STB sunt instruiți periodic pentru a respecta regulile de circulație.

Șoferii care circulă pe pistele bicicletelor pot fi amendați cu sume cuprinse între 990 și 1.320 de lei. Cei care folosesc, ilegal, pista de biciclete găsesc scuze pentru comportamentul lor.

Vest-europenii sunt încurajați să renunțe la folosirea autovehiculelor personale în favoarea bicicletelor. În acest fel economisesc timp, fac mișcare și pot contribui la un mediu mai puțin poluat.

Navetiștii din Italia primesc vouchere de mobilitate pentru cumpărarea unei biciclete noi. Angajații firmelor din Marea Britanie pot cumpăra un astfel de mijloc de transport prin intermediul angajatorului.

Iar în Luxemburg, cei care merg la serviciu cu bicicleta pot deduce până la 300 de euro din impozitul pe venitul personal pentru achiziționarea uneia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE