Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Întârzierile de pe Aeroportul Otopeni de săptămâna trecută însumează aproape 300 de ore. Cum pot fi despăgubiți pasagerii

Întârzierile de pe Aeroportul Otopeni doar de săptămâna trecută însumează aproape 300 de ore, adică peste 12 zile. Pe aeroportul din Iași, aproape jumătate din toate zborurile de săptămâna trecută au avut întârzieri de cam jumătate de oră fiecare, în total 137 de ore. Aproape toate destinațiile au avut de suferit, transmite aeroportul din Iași.

Numărul cererilor pentru despăgubiri în asemenea situații este tot mai mare

Ana-Maria povestește că a cumpărat un bilet de avion pentru mama ei. Ar fi trebuit să călătorească din Bergamo până la București, însă a petrecut o noapte în aeroport după ce zborul i-a fost anulat.

Pasager: „Telefonic, vorbind cu ea, încercând să găsim o soluție, îmi povestea că s-a creat o agitație foarte mare, fiind foarte multe persoane, sute de oameni cu copii, familii, fiecare cu concedii planificate. Bineînteles că și ea, la rândul ei, avea un itinerariu foarte bine planificat și cu rezervări în spate. Vorbim de vineri, sâmbătă, duminică și luni, în fiecare zi cheltuieli pe mâncare, faptul ca a trebuit să doarmă la aeroport, plătește din nou transportul public.”

În numele mamei ei, Ana-Maria a făcut cerere de despăgubire pentru situația creată. Conform legislației, în cazul întârzierii zborului, pasagerii au dreptul de a primi gratuit mâncare şi răcoritoare, direct proporțional cu timpul de așteptare. Nu se întâmplă în toate situațiile, explică Ramona Colea, reprezentanta unei companii care ajută pasagerii să depună cererile pentru despăgubire.

Ramona Colea, reprezentanta unei companii care ajută pasagerii: „Din perioada sărbătorilor de Paște au fost și weekenduri în care am primit și 500 de solicitări, zile cu peste 100, zile în care am primit grupuri, tabere de copii, de la chartere, la zboruri low cost la zboruri pierdute la escală. Sunt companii cu care în principiu din momentul în care se depune și pana n momentul în care pasagerii sunt informați că vor primi suma de bani durează cam 90 de zile. Dar sunt companii aeriene care și dinainte de pandemie nu au fost interesate să rezolve această situație legată de compensație și despăgubiri. Cu aceste companii, rămâne în continuare singura soluție de obținerea unei decizii favorabile în instanță.”

Despăgubirile pe care le poate obține un pasager sunt între 250 și 600 de euro

Despăgubirile pe care le poate obține un pasager sunt între 250 și 600 de euro, în funcție de tipul zborului. În anumite situații pasagerii pot primi și banii integral înapoi pe bilet, precum și pentru restul cheltuielilor generate de întârziere.

Pasager: „Cu toții sperăm când plecăm în vacanță să nu trecem printr-o situație de genul acesta, dar în cazul în care vom trece ar trebui să avem ceva mai mulți bani la noi decât de obicei și să fim pregătiți că suntem ușor pe cont propriu.”

Revenirea numărului de zboruri la niveluri apropiate de anul 2019, cel de dinaintea pandemiei s-a produs prea rapid pentru ca aeroporturile și companiile aeriene să facă față creșterii numărului de călători. În plus, haosul de pe aeroporturi este provocat și de grevele angajaților unor companii aeriene. S-au acumulat, la nivel european, peste 100.000 de minute de întârziere.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE