Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Disney va desființa 7.000 de locuri de muncă și anunță continuări pentru filme cunoscute

Walt Disney Co. va desființa 7.000 de locuri de muncă, care reprezintă aproximativ 3,6% din forța de muncă globală. Restructurarea ambițioasă, în valoare de mai multe miliarde de dolari, a fost anunțată de directorul executiv Bob Iger, în încercarea sa de a îmbunătăți situația financiară a companiei, conform Euronews.com.

Acesta a fost primul anunț privind rezultatele trimestriale al lui Iger de când a ieșit de la pensie și a preluat controlul gigantului din domeniul divertismentului la sfârșitul lunii noiembrie. O pierdere trimestrială anterioară a grupului de 1,5 miliarde de dolari a dus la plecarea lui Bob Chapek și la renumirea lui Iger, care se retrăsese din funcție în 2020.

Ce reprezintă această reorganizare?

Compania a dezvăluit planurile de a economisi 5,5 miliarde de dolari în costuri în cadrul unei „transformări semnificative” pentru a îmbunătăți profitabilitatea activității de streaming a companiei, care a pierdut peste 1 miliard de dolari în trimestrul octombrie-decembrie, pe măsură ce abonamentele la Disney+ au scăzut.

La 1 octombrie 2022, Disney avea 220.000 de angajați, din care aproximativ 166.000 lucrau în SUA și 54.000 la nivel internațional.

„Această reorganizare va duce la o abordare mai eficientă din punct de vedere al costurilor și mai coordonată a operațiunilor noastre. Ne-am angajat să funcționăm eficient, mai ales într-un mediu dificil”, a declarat Iger.

Executivul a anunțat, de asemenea, schimbări în ceea ce privește modul în care directorii vor opera diferitele divizii ale Disney. Executivii de creație vor fi acum responsabili pentru a stabili ce filme sau seriale TV să producă, precum și pentru marketing și distribuție.

„Noua noastră structură are ca scop redarea unei mai mari autorități liderilor noștri creativi și responsabilizarea acestora pentru modul în care conținutul lor se comportă din punct de vedere financiar”, a declarat Iger în timpul unei convorbiri cu analiștii de pe Wall Street.

Abonații serviciului de streaming au scăzut

În timp ce profitul net al grupului a ajuns la 1,8 miliarde de dolari, abonații serviciului de streaming Disney+ au scăzut cu 2,4 milioane.

Cu toate acestea, veniturile au fost în continuare în creștere și mai bune decât previziunile Wall Street, deoarece parcurile tematice au adus un profit operațional de 3,1 miliarde de dolari în timpul trimestrului. Veniturile au crescut cu 8%, la 23,51 miliarde de dolari, de la 21,82 miliarde de dolari cu un an înainte. Analiștii se așteptau la venituri de 23,44 miliarde de dolari.

Afacerea direct la consumator a companiei, care include serviciile sale de streaming, a înregistrat o pierdere operațională de 1,1 miliarde de dolari, pe fondul creșterii costurilor de programare și producție la Disney+ și Hulu. Disney+ a încheiat trimestrul cu 161,8 milioane de abonați, în scădere cu 1% față de 164,2 milioane de la 1 octombrie. Hulu și ESPN+ au înregistrat fiecare o creștere de 2% a numărului de abonați plătiți în timpul trimestrului.

Iger a declarat că streamingul rămâne prioritatea principală a Disney.

El a spus că societatea se va „concentra și mai mult pe mărcile și francizele noastre principale” și „va selecta agresiv conținutul nostru general de divertisment”.

Continuarea unor mari francize

Compania, care deține Star Wars, Marvel și Pixar, se va concentra mai mult pe mărcile și francizele sale de bază. Iger a dezvăluit planurile pentru continuările unora dintre cele mai mari francize animate ale companiei.

„Astăzi sunt foarte încântat să anunț că avem în lucru continuări din partea studiourilor noastre de animație pentru unele dintre cele mai populare francize ale noastre, Toy Story, Frozen și Zootopia. Vom avea mai multe de împărtășit despre aceste producții în curând, dar acesta este un exemplu minunat al modului în care ne sprijinim pe mărcile și francizele noastre de neegalat”, a declarat Iger.

Deși această veste nu este surprinzătoare, având în vedere cât de profitabile sunt aceste francize - Toy Story 4, Frozen 2 și Zootopia - au fost nominalizate la premiile Oscar, iar cea mai recentă tranșă cinematografică a fiecărei serii a generat încasări de peste 1 miliard de dolari. Există, de asemenea, planuri pentru o continuare a filmului Inside Out.

Conducerea a declarat că Disney+ plus va atinge profitabilitatea până la sfârșitul următorului an fiscal, în septembrie 2024.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE