Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum vor arăta noile certificate de naştere, căsătorie, divorţ şi deces. Documentele vor fi disponibile și electronic

Patru dintre documentele de stare civilă - naştere, căsătorie, divorţ şi deces - vor fi disponibile și în format electronic.

Pe 22 ianuarie, Ministerul de Interne a pus în transparență decizională noile formate ale documentelor de stare civilă. Eliberarea acestor documente se va face prin intermediul SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă), precizează MAI.

Implementarea proiectului ar urma să se finalizeze, la nivel naţional, cel mai târziu la data de 24 septembrie 2024.

Avantajul acestui sistem este că se va reduce timpul de soluţionare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă şi eliberarea certificatelor aferente - naştere, căsătorie, divorţ, deces ş.a.

Cum vor arăta noile documente de stare civilă

Certificatul de naștere

Certificatul de căsătorie

Certificat de deces

Certificatul de divorț

Certificatele de stare civilă, la un click distanță

Ministrul Digitalizării a anunțat în noiembrie 2023 că patru dintre documentele de stare civilă - naştere, căsătorie, divorţ şi deces - vor fi disponibile și în format electronic.

Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în noiembrie 2023:Asta datorită primului proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, finalizat de Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Autoritatea pentru Digitalizarea României şi Serviciul de Telecomunicaţii. Proiectul SIIEASC se încheie azi, însă el este fundamental parteneriatului de lungă durată între MCID şi MAI, pentru care îi mulţumesc domnului viceprim-ministru şi ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu. Acest parteneriat va face viaţa românilor din ţară şi din diaspora mai uşoară. Din datele noastre, MAI gestionează cele mai accesate evenimente de viaţă de către români. Patru dintre ele - naşterea, căsătoria, divorţul şi decesul - au fost digitalizate prin acest proiect", a scris ministrul pe Facebook.

Potrivit acestuia, au fost transpuse în format digital peste 68 de milioane de acte de stare civilă, emise în ultimii 100 de ani.

"Serviciile publice digitale sunt viitorul administraţiei din România, iar paşii pe care îi avem de făcut sunt clari. Digitizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date şi livrarea de servicii publice electronice vor aduce administraţia aproape de fiecare român!", a adăugat Bogdan Ivan.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE