Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce este ”Bluesky”, noua aplicație care ar putea lua locul platformei Twitter

De la preluarea Twitter de către Elon Musk, mulți utilizatori au sperat la o alternativă viabilă, după ce acesta a făcut schimbări radicale pe platformă.

Printre ele se numără permiterea ca oricine plătește o taxă lunară să aibă bifă albastră fără o verificare a identității, permiterea revenirii pe platformă a utilizatorilor care fuseseră anterior interziși și redenumirea întregii companii în X.

Nu au lipsit nici candidații din care să aleagă utilizatorii doritori, cu nume precum Mastodon, Substack și Tribel, care au încercat să se încadreze în acest model.

Meta, compania-mamă a Facebook, a lansat chiar și propriul concurent pentru Twitter, milioane de oameni înscriindu-se în câteva zile la aplicația Threads, o aplicație care arată și funcționează în mod remarcabil similar cu X (fostul Twitter).

Deși este încă la început, niciunul nu a demonstrat că este succesorul său natural, potrivit Euronews Next.

O aplicație în care mulți își pun speranțele este Bluesky, care este susținută de unul dintre fondatorii și foștii directori executivi ai Twitter, Jack Dorsey.

În ciuda cererii uriașe de acces la ea, în prezent este disponibilă doar pentru cei aflați pe o listă de așteptare, care sunt lăsați să intre pe rând (sau prin intermediul codurilor de invitație pe care le au unii utilizatori).

O clonă Twitter?

La fel ca Threads, Bluesky este extrem de asemănător cu X în ceea ce privește forma și funcția sa. Îți creezi un profil cu o fotografie de profil rotundă, o imagine decopertă, o biografie și un nume de utilizator, iar apoi poți "posta", reposta "postările" tale sau ale altora, le poți da like sau le poți răspunde. Puteți posta imagini și, bineînțeles, puteți urmări alte conturi, iar acestea vă pot urmări.

Așadar, la prima vedere, este la fel ca X, dar cu mai puține funcții. În prezent, nu există mesaje directe cu alți utilizatori (DM), nu puteți posta videoclipuri sau gif-uri și nu există nicio funcție de marcare.

Unul dintre principalele dezavantaje în acest moment ale Bluesky este că nu există foarte mulți utilizatori, ceea ce înseamnă că, dacă sunteți obișnuit să aveți un număr mare de urmăritori pe conturile dvs. de socializare, probabil că acest lucru nu se va întâmpla imediat.

A existat o listă de așteptare încă de la lansare și doar un număr mic de utilizatori noi sunt invitați să își creeze un cont la un moment dat.

Pe de altă parte, aceasta înseamnă că o mulțime de conturi sunt active și vor oferi răspunsuri noilor utilizatori care nu au niciun urmăritor.

Postările "se numesc skeets aici" - un amestec de "sky" și "tweets". Skeet are și o altă semnificație argotică, iar Jay Graber, CEO-ul Bluesky, a pledat în aprilie pentru ca utilizatorii să nu lase termenul să se lipească.

Se pare însă că termenul a rămas pentru moment.

În timp ce Bluesky arată și se simte în prezent ca o clonă a Twitter, misiunea declarată a companiei este de a "dezvolta și de a stimula adoptarea pe scară largă a tehnologiilor pentru conversații publice deschise și descentralizate".

Unul dintre angajații Bluesky, Rose Wang, a explicat într-o postare recentă pe blog că platforma dorește să le ofere oamenilor controlul asupra propriei identități online, permițându-le să își lege profilurile și conținutul pe diferite platforme.

Ideea este că utilizatorii își vor putea lua datele cu ei oriunde s-ar duce, dezvoltatorii nu vor fi excluși din ecosistemele pe care le construiesc pe platforme, iar creatorii își vor păstra întotdeauna relația cu publicul lor.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE