Black Friday, sezonul atacurilor online: 6 din 10 români, ținte ale fraudelor digitale în 2025

În 2025, șase din zece români spun că au fost la un moment dat în cursul anului ținta unei tentative de fraudă online. Spre final de an, cei care ne vor banii nu sunt deloc animați de spiritul Crăciunului.

Ba dimpotrivă: în medie, în Uniunea Europeană încercările de înșelăciune cresc cu 40%, iar perioada Black Friday are un potențial de coșmar. Ce putem face pentru a ne proteja, aflăm din materialul următor.

Un studiu realizat în 2024 anticipa că, anul acesta aproape 60% dintre români au de gând să cumpere ceva cu ocazie perioade de reduceri pe care o cunoaștem drept „Black Friday”.

Însă pe măsură ce tehnologia a avansat, mulți renunță la căruciorul de cumpărături și cumpără din mediul online. Însă acolo, o dată cu avansul tehnologiei, au părut foarte multe încercări de a înșela cumpărătorii.

Dacă ați primit acest link, fiți foarte atenți: aveți toate șansele să rămâneți fără banii din cont. În fiecare an, în perioada în care magazinele din România au reduceri de black friday, dezinformările din online capătă o nouă dimensiune: cea a înșelătoriilor financiare, în care ne sunt promise reduceri senzaționale sau acces limitat la oportunități de neratat.

Dacă vrem să fim în siguranță, cel mai important e să nu fim grăbiți. Iar pentru a nu fi grăbiți, trebuie să plănuim din timp.

Un lucru pe care l-am remarcat, bucurie aș putea adăuga, este faptul că tot mai mulți oameni își fac planuri din timp pentru Black Friday.

Adică nu, nu se mai lasă pradă impulsului, cu toate că e o plajă destul de mare de oameni care care încă cumpără din impuls ceva de genul Anul ăsta își propun vreo 62% să cumpere de Black Friday, dar anul trecut își propuneau vreo 57% și în realitate au cumpărat vreo 70%, pentru că cei care de se declară indeciși, de fapt, se decid în ultimul moment. Și atunci apare impusul.

Și aici cred că vine întrebarea ta ce facem ca să ne păzim de lucrurile astea? Ce fac cei care își planifică este că-și adaugă produse în wishlist din timp, de prin septembrie, octombrie. Si urmaresc. Exact.”, a declarat Cori Cimpoca, fondator MKOR.

Un raport din 2023 al companiei de securitate cibernetică Kaspersky arăta o situație alarmantă în mediul online, în perioada reducerilor: în luna dedicată campaniilor de Black Friday, numărul de site-uri și domenii care vând produse inexistente sau încearcă să fure datele cardurilor crește chiar și de trei ori față de alte luni din an.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE