Air India, în criză după prăbușirea din Ahmedabad: 83 de zboruri anulate și inspecții masive de siguranță

Air India se confruntă cu perturbări majore după accidentul fatal de săptămâna trecută, întrucât inspecțiile suplimentare de siguranță asupra flotei Dreamliner au dus la întârzieri, anulări de zboruri și o anxietate tot mai mare în rândul pasagerilor, scrie Euronews.com.

Autoritatea de reglementare a siguranței aviatice din India a ordonat verificări mai amănunțite ale aeronavelor Boeing 787 operate de companie, imediat după ce un zbor cu destinația Londra s-a prăbușit la decolare în orașul Ahmedabad pe 12 iunie, provocând moartea a cel puțin 270 de persoane, inclusiv 241 de pasageri și membri ai echipajului.

Inspecțiile preventive, împreună cu închiderea spațiului aerian în anumite țări din Orientul Mijlociu, au afectat semnificativ operațiunile Air India atât pe rutele interne, cât și pe cele internaționale.

Câte zboruri a anulat Air India?

De la accident încoace, Air India a anulat 83 de zboruri cu aeronave wide-body, dintre care 66 erau Dreamliner, potrivit datelor furnizate de Direcția Generală a Aviației Civile (DGCA) din India.

Într-un comunicat emis miercuri seara, Air India a precizat că serviciile cu aeronave wide-body vor fi reduse cu 15% până la jumătatea lunii iulie, din cauza conflictului în desfășurare în Orientul Mijlociu și a inspecțiilor suplimentare.

Compania a spus că va informa pasagerii afectați și va încerca să îi reprogrameze pe zboruri alternative. „Reducerea zborurilor este o măsură dureroasă, dar necesară,” a precizat compania.

Un executiv al companiei, sub protecția anonimatului, a declarat că Air India efectuează mai multe verificări decât cele cerute de autorități, ceea ce a dus la un efect de domino asupra operațiunilor.

Air India a mai anunțat că va inspecta toate aeronavele Boeing 777 din flotă, deși acest model nu a fost implicat în accident.

Reducerea programului de zbor le va permite să păstreze mai multe aeronave în rezervă, în caz de perturbări neprevăzute.

Marți, compania a anunțat anularea mai multor zboruri, inclusiv unul pe ruta Ahmedabad–Londra Gatwick. Un alt zbor Delhi–Paris a fost anulat în urma unui control pre-zbor care a identificat o problemă, fără a preciza natura acesteia.

Inspecțiile nu au identificat probleme majore

Într-o declarație emisă marți, DGCA a transmis că nu au fost identificate probleme majore de siguranță în urma verificărilor flotei Dreamliner a Air India.

Avioanele și sistemele lor de întreținere au fost considerate conforme cu standardele actuale, a precizat instituția. Din cele 33 de avioane, 24 au finalizat inspecțiile, iar patru se află în întreținere pe termen lung. Restul urmează să fie verificate în curând.

Regulatorul a cerut companiei să respecte cu strictețe reglementările, să îmbunătățească coordonarea internă între inginerie, operațiuni și handling la sol, și să asigure disponibilitatea pieselor de schimb pentru a reduce întârzierile.

Biroul Indian de Investigare a Accidentelor Aeriene analizează accidentul, cu sprijin din partea Regatului Unit, SUA și companiei Boeing.

Ce înseamnă acest incident pentru Air India?

Unii experți consideră că accidentul este doar un impediment temporar în procesul de transformare a Air India, de la o companie de stat cu dificultăți financiare la una privată, cu planuri ambițioase de extindere.

„Dacă mă întrebați dacă acest accident va deraia planurile ambițioase de creștere – în niciun caz. Nu există cale de întoarcere,” a spus Jitender Bhargava, fost director executiv Air India.

Compania a plasat deja comenzi uriașe pentru aeronave noi. Provocarea actuală este de a recâștiga încrederea angajaților și a pasagerilor, a explicat Bhargava.

„Cu cât faci publicul să uite mai repede de acest accident izolat, cu atât mai bine,” a adăugat el.

Grupul indian Tata Sons a preluat Air India în 2022, readucând compania aeriană națională – cu datorii uriașe – în proprietate privată după decenii de control guvernamental. Tranzacția de 2,4 miliarde de dolari a făcut parte din efortul guvernului de a privatiza companiile de stat nerentabile.

Air India fusese, de altfel, fondată de familia Tata în 1932, așa că preluarea a fost privită și ca o revenire la origini.

De la preluare, compania a comandat sute de avioane noi, în valoare de peste 70 de miliarde de dolari, și-a schimbat brandingul și a integrat alte companii aeriene mai mici deținute de Tata.

De asemenea, Air India a investit milioane de dolari în modernizarea digitală a avioanelor și renovarea interioarelor a peste 60 de aeronave vechi.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE