Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Primăria Sectorului 4 vrea să consolideze planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii. Contract de peste 170 de milioane de euro, scos la licitație

Primăria Sectorului 4 din București a anunțat că a scos la licitație un contract pentru a consolida planșeul ce acoperă râul Dâmbovița în Piața Unirii deoarece este în pericol de prăbușire. Autoritățile au în plan să cheltuie aproape 843 milioane de lei pentru a reface din temelii construcția de beton ce acoperă cea mai parte a Pieței Unirii.

Plașeul din beton a fost construit în anii '40 și necesită lucrări urgente de consolidare.

”Vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planșeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este așezat, precum și înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița.

Pe de altă parte, în cazul Pasajului Unirii, soluția specialiștilor, ce urmează a fi implementată, este aceea de consolidare și reabilitare a structurii de rezistență a acestuia, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, precum și de refacere integrală a suprastructurii prezente.

Totodată, în paralel, în cadrul lucrărilor mai sus menționate, întreaga zonă de suprafață va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale și alte soluții inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru București, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacțiunii sociale și al petrecerii timpului liber, cât și turistic”, se arată într-un comunicat la Primăriei Sectorului 4.

Potrivit anunțului de participare publicat pe portalul SEAP, autoritățile iau în calcul să aloce pentru consolidarea planșeului Unirii suma de 842.481.987.

Planșeul Unirii trebuie consolidat urgent. Avertismentul specialiștilor: ”stâlpii de susținere ai planșeului sunt crăpați”

În noiembrie 2022, o echipă de specialiști din cadrul Universității Tehnice de Construcții București a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală, atât a Planșeului Unirii, cât și a Pasajului Unirii.

”Finalizate în luna ianuarie a acestui an, expertizele au încadrat cele două obiective de infrastructură mai sus menționate în starea tehnică IV - nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare.

Planșeul Unirii, construcția din beton cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele tunelului rutier, care acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa a suferit modificări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență.

Mai exact, în momentul de față, stâlpii de susținere ai planșeului sunt crăpați și fisurați, armăturile sunt corodate, rupte pe alocuri, iar din placa structurii sunt căzute bucăți întregi de beton. Mai mult, din cauza apei care trece pe sub planșeu, s-a creat mucegai, iar infiltrațiile au fisurat grinzile”, au mai precizat autoritățile.

Peste 60.000 de mașini circulă zilnic prin zona Piața Unirii

„Aceleași expertize finalizate în luna ianuarie 2023 au identificat deficiențe serioase și la structura de rezistență a Pasajului Unirii, aflat în imediata vecinătate a Planșeului Unirii. Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 900 de metri și o lățime de 14 metri, și tranzitat în fiecare zi de peste 60.000 de autoturisme, Pasajul Unirii a fost pus în siguranță, anul trecut. În urma lucrărilor efectuate, a fost înlăturat pericolul ca bucăți de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă și să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj.

Totodată, constructorii au izolat infiltrațiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereții interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice.  Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat, bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri, și 150 de proiectoare (pe rampă). Tunelul rutier a fost dotat și cu un performant sistem de ventilație, compus din 60 de ventilatoare, pentru evacuarea de îndată a noxelor și a fumului, cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență, precum și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă”, a mai precizat Primăria Sectorului 4

După semnarea contractului, autoritățile estimează că lucrările de consolidare vor dura cel puțin patru ani.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE