Programul Rabla pentru anul 2026 ar putea fi anulat. Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Diana Buzoianu, care susține că motivul ar fi lipsa de bani sau lipsa identificării unei surse de finanțare pentru continuarea programului.
Inițial, programul Rabla a fost suspendat la jumătatea lunii iunie, iar noul ministru al Mediului a anunțat ulterior că se va relua în ultima zi din septembrie, dar doar pentru persoane fizice.
Imediat după ce a început programul, pe 30 septembrie, fondurile pentru autovehicule cu combustie internă, cele hibride și motociclete s-a epuizat în 13 minute. Așa că a urmat o suplimentare a fondurilor. Acum, însă acest program riscă să fie suspendat din nou de la începutul lui 2026.
„Momentan nu a fost făcut încă bugetul AFM. Eu mi-am exprimat public preferința, deși înțeleg nevoia pentru mai multe tipuri de proiecte. Este clar că, anul viitor, prioritatea va trebui să fie finalizarea proiectelor din PNRR. O parte semnificativă din aceste proiecte care și-au pierdut fondurile, finanțarea, vor fi mutate pe AFM.
În același timp, avem o discuție cât se poate de așezată ca în cazul în care vom găsi totuși buget pentru Rabla anul viitor, dar, momentan, acest buget încă nu a fost identificat, să fie suplimentat, cu câteva condiții care n-au fost aplicate până în anul acesta. De exemplu, eu susțin să fie aplicat programul Rabla pentru mașini produse în Europa.
Nu mai există versiunea de fonduri europene pentru anul următor, dar, în acest moment, nu există buget identificat pentru Programul Rabla. Va trebui să avem o discuție serioasă pentru gândirea bugetului de anul viitor al AFM- ului”, a declarat ministra Mediului, Diana Buzoianu.
În total, programul Rabla pentru anul 2025 a avut un buget total de 200 de milioane de lei.
Lansarea programului Rabla a avut loc în 2005, iar până în 2024, au fost casate peste un milion de vehicule vechi.
