Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mario Iorgulescu vrea să scape de condamnare. Contestă pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare

Mario Iorgulescu vrea să scape de condamnarea definitivă de 13 ani și 8 luni de închisoare. Acesta contestă prin cale extraordinară de atac sentința primită în dosarul accidentului mortal pe care l-a provocat în 2019. Astăzi este primul termen în acest caz la Instanța Supremă. Mario Iorgulescu este unul dintre fugarii pe care judecătorii italieni au refuzat să-i extrădeze.

Magistrații de la curtea supremă încep să tranșeze recursul în casație depus de Mario Iorgulescu, în luna februarie față de sentința definitivă. Judecătorii, în primă fază, dacă cererea e admisibilă în principiu, pentru ca această cale extraordinară de atac să se judece. 

Prin acest demers, fiul lui Gino Iorgulescu încearcă să scape de condamnarea definitivă de 13 ani și 8 luni de închisoare primită în octombrie 2023, în dosarul accidentului grav pe care l-a provocat în 2019. Atunci, acesta a accidentat mortal un alt șofer care circula regulamentar pe partea opusă a șoselei. Potrivit anchetatorilor, Mario Iorgulescu consumase băuturi alcoolice, consumase droguri și conducea cu o viteză mai mare decât cea admisă de limita legală.

Acesta a fost condamnat pentru două infracțiuni grave: omor și conducea vehicului sub influența alcoolului și a altor substanțe. În septembrie 2019, a provocat accidentul mortal, de atunci Mario Iorgulescu a fost dus în Italia și a fost internat în mai multe clinici. Chiar dacă au fost emise mai multe mandate europene de arestare pe numele său, dar judecătorii italieni au refuzat să-l extrădeze pe Mario Iorgulescu în România, pe motiv că starea psihică a acestuia nu-i permitea să participe la procesul penal din România.

Mario Iorgulescu avea o viteză de 162 km/h în momentul accidentului

Potrivit procurorilor, la data de 8 septembrie 2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, Mario Iorgulescu a condus un autoturism marca Aston Martin model DBS, cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate. Acesta a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe.

Potrivit anchetatorilor, Mario Iorgulescu a accelerat până la 162 de km/h, în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, după care a urcat maşina cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism marca Audi, condus de un bărbat, care a decedat pe loc.

Din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, Mario Iorgulescu nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum, explică procurorii.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE