Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum se pregătește Qatarul pentru întâmpinarea Cupei Mondială 2022

Publicat de: Mirabela Vasile

Qatarul are una dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din Golf, iar multe dintre cele mai inovatoare întreprinderi ale sale au sediul în Business District.

Cu aproximativ 1,5 milioane de fani ai fotbalului care vin în Qatar, în noiembrie, pentru Cupa Mondială, există o mulțime de afaceriști dornici să arate vizitatorilor străini ce are de oferit țara.

O experiență culinară pentru toată familia

De câte ori ne-am găsit cu toții într-un centru comercial, încercând să alegem un loc unde să mâncăm? Ei bine, acum există o aplicație pentru asta.

Turnul Tornado din West Bay găzduiește o sală de mâncare virtuală, unde puteți naviga în mai multe meniuri de restaurante și puteți plăti totul într-o singură tranzacție.

Se numește „AND Experience” și nu este locul tău obișnuit de prânz - este mai mult ca zece restaurante într-unul.

Ali Nasser Al-Saadi este creatorul acestuia.

„O sală alimentară hibridă virtuală este, în principiu, locul în care operam diferite mărci sub un singur acoperiș, unde un client poate intra și poate comanda din diferite bucătării în cadrul aceleiași tranzacții”, explică el.

Gândiți-vă la o zonă pentru mâncare. Mama vrea pizza, tata vrea o salată și copiii vor paste. Diferența este că toate mărcile de aici la AND Experience sunt deținute de Ali Nasser Al-Saadi. Aventura a început în 2015 cu mini clătite în zona The Pearl, un cartier rezidențial potrivit pentru familii care este construit pe insule artificiale, la nord de Doha.

Al-Saadi a spus că a durat aproximativ o lună pentru a se face cunoscut, dar când s-a întâmplat, nu a trecut mult până când a făcut 2.000 de mini clătite la fiecare 10 minute.

„A fost ceva foarte nou la Doha”, își amintește el. „Să am un concept din Qatar, în special să conducă afacerea și să fiu acolo pe teren. Așa că, făceam clătite și eram casierul și tot. Și a evoluat”. Acest succes l-a determinat să deschidă AND cafe. Atunci a lovit pandemia. Blocat într-un contract de închiriere de cinci ani, Al-Saadi avea nevoie de un plan. Atunci i-a venit ideea să-și transforme cafeneaua într-o bucătărie centrală. AND Café s-a transformat literalmente într-o nouă experiență culinară sau „ȘI experiență”.

Un imperiu de afacere vegană

Cum construiești un imperiu de afacere vegană? Ei bine, există un bărbat în Qatar care știe mai bine decât majoritatea - Ghanim al Sulaiti. Tânărul fondator al Enbat Holdings a creat șapte afaceri vegane de succes - de la restaurante, la îngrijirea pielii.

„Nu am venit dintr-un mediu de afaceri”, spune el. "A trebuit să învăț totul de la început. A trebuit să mă scufund într-un fel de proces. Deci începutul a fost foarte interesant. Am încercat să creăm un spațiu care să inspire oamenii, care să revoluționeze modul în care oamenii mănâncă în Qatar, pentru că am simțit că oamenii din Qatar nu erau conștienți când vine vorba de obiceiurile noastre alimentare și de modul în care alimentele ne afectează de fapt sănătatea. Șase ani mai târziu, nu mai este o afacere mică.

Adică, vorbim despre 13 alimente și băuturi. Vorbim despre două spa-uri care sunt pe deplin operaționale. Vorbim despre 250 de angajați și membri ai echipei noastre. Întotdeauna spun oamenilor că Doha devine acum cel mai prietenos oraș cu vegani din lume. Compar la New York și LA și Londra și Paris”

Ghanim crede că veganismul este mai mult decât o dietă.

„Veganismul este un fel de stil de viață și de aceea îl numesc o mișcare pentru că nu se oprește doar la mâncare”, spune el. "Merge dincolo de asta. Merge la ferme. Merge la felul în care tratăm animalele, la felul în care ne îmbrăcăm în fiecare zi. Așa că cred că a fi vegan înseamnă a fi cea mai bună versiune a ta în momentul actual cu actualul situația globală”.

Una dintre locațiile Ghanim este Evergreen Organics în mall-ul Gate. Combină un magazin integrat într-un restaurant.

„Așadar, ideea aici a fost să creăm o evadare pentru oamenii care se plimbă prin mall, înconjurați de, știți, plante și verdeață”, spune el. „Evergreen este o experiență de luat masa pe tot parcursul zilei. Mic dejun, prânz și cină. Avem în jur de 70 de articole în meniu. Dar, în același timp, avem un supermarket frumos. Ideea este să încurajăm oamenii să cumpărăm local pentru că avem o mulțime de produse locale și colaborăm cu companii locale și ferme locale pentru a oferi mâncare foarte bună.”

Tot în mall Gate se află Mylk, un magazin vegan de înghețată și ciocolată.

O piață experiențială

Un alt proiect Challenge 22 care planifică pentru a satisface vizitatorii într-un mod diferit este aplicația turistică ViaVii. Creat inițial în Liban, oferă vizitatorilor un ghișeu unic pentru a accesa diferite atracții locale.

„Este o platformă de piață experiențială în care curatorii își pot enumera experiențele online”, spune liderul operațiunilor ViaVii, Faiha Sahirah.

„Le punem în legătură pe cei care doresc să caute lucruri noi, să găsească lucruri unice și aventuroase de făcut pe care nu le puteți găsi cu adevărat în altă parte și să poată întâlni pe cineva care le va putea oferi aceste servicii.”

Artista locală Rima Abuharb a fost abordată pentru a colabora cu ViaVii anul trecut.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE