Austeritatea nu s-a simțit de Black Friday. Până la ora 17:30, românii au plasat comenzi în valoare totală de aproape 600 de milioane de lei, în minutul de aur fiind înregistrate aproximativ 11 mii de tranzacții. În întreaga piață, coșul mediu de cumpărături cu banii jos a ajuns la aproape 600 de lei, iar în rate, la aproape 1.000 de lei. Specialiștii se așteaptă ca sumele încasate de retaleri anul acesta să le depășească pe cele de anul trecut.
În doar 30 de minute de când unul dintre cele mai mari magazine online a deschis campania de Black Friday, românii au comandat peste 750.000 de produse. O creștere semnificativă față de anul trecut. Tot în acest interval, în cea mai aglomerată secundă, românii au cheltuit 16,4 milioane de lei.
Irina Pencea, reprezentant magazin online: Oferta noastră a fost foarte diversificată, peste 1.5 milioane produse la cel mai bun preț din an, clienții au din unde alege și au venit într-un număr impresionant încă de la început.
Conform unuia dintre cei mai mari procesatori de plăți de la noi din țară, valoarea medie a coșului de cumpărături ajungea la jumătatea zilei la aproximativ 580 de lei, de trei ori mai mult decât într-o zi obișnuită. La capitolul plata în rate, valorile au ajuns până la 950 de lei, dublu față de normal.
Elena Gheorghe, reprezentant procesator plăți: De exemplu, băncile, în special cele care au carduri cu rate, au oferit un program extins de rate, până la 36 de rate, ceea ce nu există în cursul anului și avem și opțiunea de rate online.
Adrian Mitroi, profesor de finanțe comportamentale: Cel mai înțelept este să chibzuiești, să pui niște roboți de inteligență artificială să caute pentru tine, să te mai gândești și să nu uiți că vine Crăciunul, insist pe lucrul ăsta, e un fel de oportunitate. Ce ai cheltuit acum rămâne pe cardul ăla de credit, o să vedeți că vine Crăciunul care va fi și mai grozav în oferte.
În prima jumătate a zilei, cele mai cumpărate produse au fost cosmeticele, suplimentele alimentare și produsele de înfrumusețare. Pe locul doi au fost băuturile și produsele de băcănie, iar pe trei, jucăriile și produsele pentru copii.
Elena Gheorghe, reprezentant procesator plăți: Din studiile pe care le-am făcut înainte de Black Friday, reieșea cumva că românii și-au pregătit bugetele inclusiv pentru această categorie, să achiziționeze, așteptându-se la reduceri din partea comercianților.
Andre Rotaru, jurnalist Euronews: Până la ora 14, unul dintre cele mai mari magazine online a vândut peste 2.5 milioane de produse. Unele dintre ele și-au început deja traseul în astfel de centre logistice și ar trebui să plece mai departe către destinatar încă din cursul zilei.
Printre produsele mai puțin obișnuite vândute de Black Friday s-au numărat bilete la festival cu 10 lei, automobile, bilete de avion și abonamente de sănătate.
