Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Diana Drăgotescu

Hype

Diana Drăgotescu este realizatoarea emisiunii Hype din anul 2022, încă de la începutul Euronews România. De mica, Diana a crescut bilingvă română-engleză și are dublă cetățeie, română și americană. A trăit atât în România, cât și în California, SUA.

A absolvit liceul de artă Nicolae Tonitza din București și a urmat cursurile Universității CSUN (California State University Northridge) cu o dublă specializare, comercializarea modei (Fashion Merchandising) și Marketing.

S-a numărat printre studenții străluciți ai facultății, pe care a absolvit-o ”Cum Laude” - primii 3% din cei 45.000 de studenți

Lucrarea ei de absolvire la marketing a rămas în Biblioteca Universității ca lucrare de referință pentru nota 10.

Pe parcursul studiilor, a lucrat la o Agenția de Modă și PR în Hollywood, California, unde a avut ca responsabilitate comunicarea B2B (Business to Business) și menținerea relațiilor de colaborare cu revistele de modă Cosmopolitan și Teen Vogue.

După absolvire, în 2017, s-a întors în România și a lucrat la Antena 3 CNN (pe atunci Antena 3) în Departamentul Digital. A fost perioada de ucenicie, când a reînvățat limba română și s-a specializat în știri sociale, învățând și mecanismul de funcționare al unui site de știri. Colectivul Antenei 3 a fost o școală de presă extrem de folositoare pentru traseul ei profesional, pentru că televiziunea de știri impune un ritm alert și o dezvoltare a capacității de selecție și analiză decizie în secunde.

S-a dus înapoi în California, în timpul Pandemiei și s-a angajat la o firmă de IT, pe partea de comunicare cu clienții. Televiziunea a rămas însă în sufletul ei și când s-a înființat Euronews a dat examen pentru departamentul social media și s-a mutat din nou în România. De atunci are, zilnic, rubrica Hype, timp de trei minute în jurnalul dimineții și sâmbăta la prânz, când are o retrospectivă a săptămânii.

Ideea Hype a venit de la șeful departamentului digital, Silviu Calangiu, și Diana a înțeles imediat conceptul. A luat trendurile urbane și a vorbit despre originea lor, despre creatorii de modă care se reinventează în secolul XXI, despre sustenabilitate, despre avansul tehnologic și despre cum afectează el industria modei și a vânzărilor de modă.

Despre emisiunea Hype

“Pe 25 mai 2023, Hype a împlinit un an. La prima vedere, poate părea o emisiune despre fashion dar este mai mult decât atât.

Dinamismul industriei modei, legătura cu social media si cultura urbana, conceptul creațiilor de lux, povestirile din spatele lor și mai ales informația corectă reprezintă esența emisiunii, și sunt factorii pe care doresc sa ii transmit publicului. Consider că, spre deosebire de modul în care sunt acoperite aceste știri în State, la noi se prezenta o nevoie clară pe piață pentru o astfel de rubrică.

Pentru a găsi subiecte relevante, mă informez și am grijă să fiu la curent cu tot ce se întâmplă în industria modei, a artei, a entertainment-ului. Specializarea pe care am terminat-o îmi dă o oarecare lejeritate și expertiză în domeniu – deci unele subiecte vin de la sine – pentru altele, stau și răscolesc internetul. Sunt conectata non-stop la social media – screen time-ul meu zilnic depășește 10 ore.

Încerc să filmez fiecare emisiune Hype în locațiile cool - Instagramabile - din Bucuresti - așa că fiecare zi de filmare vine cu câte o aventură. Am vorbit la un moment dat despre o prezentare de modă Stella McCartney și am ales sa filmez la un restaurant, unde în curte erau mai multe animăluțe: câini, iepuri, iezi, hamsteri. A fost cea mai tare experiență, parțial pentru că iubesc animalele dar și pentru că iepurele pe care îl țineam în brațe, de emoții la cameră zic eu, și-a făcut nevoile pe paltonul meu. Momentul respectiv, pe care nu am cum să îl uit, m-a învățat că orice s-ar întâmpla, eu trebuie să continui să prezint.  

De la altă filmare, pe Scările Fericirii din Cotroceni – am plecat cu un pui de pisică, care mi s-a pus în brațe și a refuzat să mai plece. L-am adus în redacție, unde l-am numit Hypie și a devenit „mascoata”  de la digital. În iarnă, am filmat într-un cimitir și fix când operatorul a dat record, a început ploaia înghețată – și nici că se putea mai bine – pentru că subiectul era serialul Wednesday. Am învățat că fiecare zi de filmare, vine cu câte o surpriză sau un obstacol – peste care trebuie să trec pentru a fi mulțumită de rezultatul final.

Acum, că Hype împlinește un an, sunt pregătită să îi tai moțul. Să mă gândesc, împreună cu echipa de la digital și cu Silviu, la modalități prin care să îl ajutăm să crească frumos și corect, așa cum sper să fac și eu alături de el ”.