După inaugurarea cu fast a unei bucăți din Drumul Expres Craiova-Pitești, Ministerul Transporturilor face noi promisiuni: până în 2030 o să avem alți 1.000 de kilometri dați în folosință. Însă, până atunci, întârzierile lucrărilor continuă, iar conform Ministerului, problemele de pe Drumul Expres Craiova-Pitești au început încă de la studiul de fezabilitate, vechi de 15 ani, care a creat dificultăți constructorilor.
Problemele de pe Drumul Expres Craiova-Pitești au început încă de la studiul de fezabilitate
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Pe acest drum expres Craiova-Pitești s-a lucrat pe un studiu de fezabilitate din 2007, care a avut anumite lacune. Creează probleme pe anumite zone acest studiu de fezabilitate vechi.”
Reporter: „De ce nu avem mai multe autostrăzi?”
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Am făcut o analiză. Factorul politic a contat foarte mult în decizia prioritizării proiectelor. Nu cred că a fost problema finanțării, s-au schimbat miniștri foarte des și de aici întârzierile foarte mari.”
Ionuț Ciurea, director Asociația Pro Infrastructură: „Niciodată nu s-au făcut reformele structural: reformarea companiei de drumuri, de autostrăzi, de aeroporturi, în transporturi. Nu am avut o reformă adevărată, iar statul este responsabil pentru întârzieri.”
Ministerul Transporturilor face alte promisiuni
Cu promisiuni neîndeplinite și cu întârzieri ale marilor proiecte, Ministerul Transporturilor face alte promisiuni.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Până în 2030 ar trebui să avem mult mai mult de 1.000 de km de drum expres și autostradă dați în trafic. 73 de miliarde de euro investiți în transporturi până în 2030.”
Ionuț Ciurea, director Asociația Pro Infrastructură: „Sunt niște cioturi. Într-o țară normală nu aveai ce face. Ele sunt gândite de zeci de ani. Uitați-vă la rușinea de Centura București.”