Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Metoda franceză anti-shrinkflație prin care Ciolacu vrea ca producătorii să nu mai înșele consumatorii

Guvernul intenționează să vină rapid cu o reglementare pentru a combate o nouă metodă prin care producătorii de alimente înșeală consumatorii. Strategia prin care s-au redus gramajele la mai multe produse, dar prețurile au fost păstrate la același nivel a fost adoptată și în supermarketurile românești.

Astfel, premierul Marcel Cioalcu a anunțat că vrea să adopte metoda fraceză anti-shrinkflație.

Metoda franceză anti-shrinkflație

Marcel Ciolacu, premierul României: "Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este, de fapt, o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător.

Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel, să pregătim o reglementare pe modelul francez. Producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații."

Numai că ANPC a spus, în urmă cu câteva luni, că nu este nimic ilegal atât timp cât cantitățile sunt vizibile pe ambalaj și sunt respectate celalalte condiții de etichetare.

  • România are cea mai mare inflație din Uniunea Europeană. Eurostat spune că prețurile au un avans de 6,7%. În UE, rata anuală a inflației a scăzut la 2,6% în martie, după ce a fost de 2,8% în februarie și de 3,1% în ianuarie.

În Franța, din liuna iulie, toți retailerii și producătorii sunt obligați să informeze mereu atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără ca și prețurile să se reducă. Reprezentanții Guvernului Franței au dat ca exemplu negativ detergentul, al cărui cantitate ambalată a fost redusă, dar nu și prețul. Practic, prețul a crescut.

"Shrinkflaţia este o fraudă. Noi o încheiem. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea înseamnă transparenţă", a spus ministrul de Finanţe Bruno Le Maire.

Unele supermarketuri franceze au aplicat deliberat avertismente chiar din septembrie 2023.

În Germania, un lanț de supermarketuri a eliminat de pe rafturi produsele unui producător, din cauza unei dispute privind prețurile.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE